SUARA MARHAEN

bUrung-BuRuNg Twit-Twit-Twit

Friday, November 21, 2008

ABDILLAH SM : SASTERA - Puisi / Dingin


diNgin


terima kasih

kerana

memalukan aku

teman!


terima kasih, teman

selamanya

tidak pernah aku

jadi istimewa

ke depan tersungkur

ke belakang aku terkait

ke kiri terheret

ke kanan aku terhimpit

ke tepi tersisih

ke tengah aku tertikam

ke atas terjatuh

ke bawah

terkubur aku


terima kasih teman

kerana memulau hadirku

dicerca aku diam

dipuji peduli aku

disindir aku tak hairan

disapa aku sahut

kau geram aku tak seram

kau marah ketawa aku

kau benci aku meluat

kau pura-pura jadi aku!

beria pula aku

jadi bukan aku

jadi siapalah

aku


pinggan retak

nasipun dingin

teman!


2 comments:

Unknown said...

i really like this poem. it is exactly how i feel during my high school time. very angry..

Abdillah SM said...

hehehe. thank you. it is my pride to be able to share it with you. been to your blog. wow! congratulations.